Direktlänk till inlägg 30 april 2013

I love my horse kapitel 4

Av Freia - 30 april 2013 13:26

Jag mådde dåligt över att mamma och pappa hade blivit tillsammans igen, men det kändes ändå lite skönt för då kommer inte pappa döda mig, fast han kommer ändå slå mig. 

-Fanny!!!!ropade pappa

När han ropade på mig hoppade hjärtat över ett slag.

-jag kommer! ropade jag.

-Vad vill du? frågade jag.

-Jag och mamma vill berätta en sak.

-Jaha, sa jag ointresserat.

-Vi ska flytta till Island, sa pappa och gav mig en ondskefull blick. 

-Men Blacken, man får ju inte ta med hästar till Island!!! skrek jag med tårar i ögonen.

-Det är det som är meningen,sa pappa och skrattade.

-Fan vad elak du är, sa jag tyst.

Jag kollade på mamma och hon gav mig en ledsen blick. 

-Du kan få en ny häst i Island, en islandshäst, försökte mamma.

-Jag vill inte ha någon annan häst, sa jag.

-skyll dig själv då, din bortskämda unge, sa pappa.

Jag gick mot dörren och tänkte gå till Blacken.

-Vad ska du? frågade pappa.

-Till Blacken.

När jag sa det så sprang pappa fram till mig och släpade in mig i mitt rum. 

Jag la mig på sängen och grät och tog fram min fula mobil och kollade bilderna på Blacken. 


Mitt i natten.


Jag låg vaken och när jag kollade på klockan stod det, 00.00 Pappa måste sova tänkte jag. Och det gjorde han så jag smög till dörren och sprang så fort jag kunde till Blacken. 

När jag såg Blacken blev jag jätte glad. 

-Hej Blacken, sa jag, pappa säger att vi ska flytta till Island och då måste jag sälja dig. Jag kan verkligen inte, för du betyder allt för mig. Vi måste rymma. 

Jag skrev ett meddelande till hon som jag hyr stallet av. 

Jag skrev: Hej! Jag måste rymma för pappa säger att vi ska flytta till Island och då måste jag ju sälja Blacken och jag klarar mig inte utan honom. Ses. //Fanny.

Jag tog på Blacken hans grimma och gick iväg. Jagb tänkte inte på alla andra saker som jag skulle behöva, som tränset, täcken, hästmat. Som tur var det sommar nu och då behövde vi inte täcken och det fanns gräs. 

Jag visste inte riktigt var jag skulle ta vägen, men sedan bestämde jag mig för att gå in i skogen, vilket inte var mitt bästa val. För det fanns vargar där jag bodde, mycket vargar. 

Det kom en hel vargflock i mot oss men jag såg dem när dem var rätt långt bort. Blacken också, han blev jätterädd, men han lät mig kravla mig upp på hans rygg. När jag hade kommit upp började han galoppera och nu var vargarna nära. En varg hoppade på Blacken och då började han bockade och sedan gick han omkull. 

Jag tog upp stenar och kastade dem på alla vargar som hade omringat Blacken. Vargarna gnydde till och sedan sprang dem där ifrån. Vargarna hade inte hunnit bita honom, den som hoppat på honom hade bara rivit honom så det var inte så farligt, så Blacken kunde resa sig och jag hoppade upp på hans rygg. 


På morgonen.


Jag hade lagt mig under en gran och bundit Blacken vid den. Jag vaknade av att jag fick ett sms, det var från Erika (tjejen jag hyrde boxen av). Hej Fanny! Jag förstår dig, men du kan inte bara rymma. Det blir inte bättre jag lovar! //Erika


Jag brydde mig inte om att svara. Sedan fick jag ett sms till, det var från mamma. Fanny, var är du? Pappa håller på att bli galen. 


Jag har rymt. skrev jag. Sedan kom jag på att jag inte skulle skrivit så, mina föräldrar kommer bergis skicka poliserna så att dem letar efter mig. Gahh vad tänker jag med?

Jag hoppde upp på Blacken och galopperade ifrån skogen. När jag skrittade på vägen så började det spöregna. 

-Faaan, tänkte jag, kan det bli värre?.

Då började det åska och blixtra och Blacken blev jätte rädd och stegrade sig, så jag ramlade av. Då galopperade han därifrån. 

-Åhh!! 

Jag hade fått ett nytt sms, det var från mamma. Gå in på hästnet. Stod det.

Jag tog fram min mobil och gick in på internet och knappade in hastnet.se jag kollade på annonserna på hästar tillsalu och då fastnade min blick på en rubrik där det stod "Fin häst söker nytt hem" och så kollade jag på bilden. 

-Ånej, skrek jag.


_______________________________________________________________________________________________

Förlåt för den dåliga updateringen men jag har inte orkat skriva. 


 
 
Ingen bild

Anna

30 april 2013 15:37

Jättebra berättelse. Jag tycker att du ska bli författare när du blir stor. Kram

Freia

1 maj 2013 16:11

Tack! :) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Freia - 23 maj 2013 18:36

"Fin häst söker nytt hem då hans nuvarande ryttare har växt i från honom. Han är snäll och gör oftast som man vill att han ska göra. Han är snäll i all hantering." O.s.v orkade inte läsa mer.   Jag sprang till stallet för det var dit Blacken hade...

Av Freia - 25 april 2013 16:38

Eftersom att det ändå var lördag så satt jag hos Blacken hela natten, jag satt bredvid honom och klappade honom på halsen. -Res dig upp Blacken, sa jag. Sedan la jag mig e bit i från honom, och på morgonen när jag vaknade  så satt veterinären bre...

Av Freia - 24 april 2013 15:23


Jag hann tyvärr inte göra ett till kapitel igår,för först var jag i stallet och när jag kom hem satt Robin vid datorn och då fick jag den typ vid 22.00 och först behlövde jag göra inlägg på min "vanliga" blogg, och när jag var klar orkade jag inte gö...

Av Freia - 23 april 2013 17:40


-Vad är det? frågade jag oroligt. -Han ser helt förstörd ut, han är verkligen sjuk, sa veterinären.  -Tror du han kommer klara sig? undrade jag. -Jag vet inte, men han måste komma till kliniken nu!  -okej, sa jag och kände mitt hjärta slå. ...

Av Freia - 22 april 2013 21:02

När jag red min häst Blacken var jag lyckligast i världen. Han galopperade fram över ängen, han betydde allt för mig. Mina föräldrar fattade ingenting de fattade inte att jag älskade Blacken, de trodde att jag bara gillade att rida och att det kvit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards