Direktlänk till inlägg 25 april 2013

I love my horse kapitel 3

Av Freia - 25 april 2013 16:38

Eftersom att det ändå var lördag så satt jag hos Blacken hela natten, jag satt bredvid honom och klappade honom på halsen.

-Res dig upp Blacken, sa jag.

Sedan la jag mig e bit i från honom, och på morgonen när jag vaknade  så satt veterinären bredvid mig.

-Har han rest sig upp? frågade jag

-Varför inte fråga honom själv? sa veterinären och lät glad på rösten, så jag vände på huvudet och då stod Blacken där. 

-BLACKEN!!!!!  skrek jag och sprang upp och kramade honom. 

-När jag kan jag börja rida? frågade jag.

-I morgon kan du nog börja skritta lite, trodde veterinären.


När jag gick hem var det väldigt mörkt och jag var typ den ända som var ute och gick. 

Och så hörde jag att det prasslade i buskar, först blev jag lite rädd men sedan tänkte jag att jag kanske bara inbillade mig eller så kanske det var en fågel eller nåt.

Så jag gick förbi, men sedan fick jag något tungt över mig och föll till marken.

-HJÄLP!!! skrek jag,  och kände att jag fick en hand för munnen. 

Jag lyckades vrida på mig och det var pappa som satt där, jag försökte bita honom men jag kunde inte. 

Han slog mig så mycket att jag svimmade, sedan gick han mot mammas hus. 

När jag piggnade till knackade han på dörren, och tog fram en kniv. 

När mamma öppnade så gick pappa bara in.

-Gå ut, skrek mamma. Och släpp min lilla flicka!

-Bli tillsammans med mig igen annars dör hon och satte kniven intill min hals.

-Ehh jag vet inte, mumlade mamma.

Pappa skar i min hals, men inte så mycket.

-AJJ!! Skrek jag. Snälla mamma bli tillsammans med honom igen!

-Okej. 

Då släppte pappa mig.


____________________________________________________________________________________________

Förlåt att jag inte gjorde en novell i går jag hann inte. 

Och förlåt för kort kapitel.


 
 
Ingen bild

Vilma

25 april 2013 17:08

Lite av det där tog du väl från "Hannah Montana"?

Freia

27 april 2013 11:54

ja ;)

 
Ingen bild

Vilma

28 april 2013 14:45

ok :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Freia - 23 maj 2013 18:36

"Fin häst söker nytt hem då hans nuvarande ryttare har växt i från honom. Han är snäll och gör oftast som man vill att han ska göra. Han är snäll i all hantering." O.s.v orkade inte läsa mer.   Jag sprang till stallet för det var dit Blacken hade...

Av Freia - 30 april 2013 13:26

Jag mådde dåligt över att mamma och pappa hade blivit tillsammans igen, men det kändes ändå lite skönt för då kommer inte pappa döda mig, fast han kommer ändå slå mig.  -Fanny!!!!ropade pappa När han ropade på mig hoppade hjärtat över ett slag. ...

Av Freia - 24 april 2013 15:23


Jag hann tyvärr inte göra ett till kapitel igår,för först var jag i stallet och när jag kom hem satt Robin vid datorn och då fick jag den typ vid 22.00 och först behlövde jag göra inlägg på min "vanliga" blogg, och när jag var klar orkade jag inte gö...

Av Freia - 23 april 2013 17:40


-Vad är det? frågade jag oroligt. -Han ser helt förstörd ut, han är verkligen sjuk, sa veterinären.  -Tror du han kommer klara sig? undrade jag. -Jag vet inte, men han måste komma till kliniken nu!  -okej, sa jag och kände mitt hjärta slå. ...

Av Freia - 22 april 2013 21:02

När jag red min häst Blacken var jag lyckligast i världen. Han galopperade fram över ängen, han betydde allt för mig. Mina föräldrar fattade ingenting de fattade inte att jag älskade Blacken, de trodde att jag bara gillade att rida och att det kvit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards